Followers

Thursday, February 25, 2010

ape yang kowang tau tentang monyet?

ari tuh pasal org utan. now nak tuka kepada monyet. monyet n orang utan mmg x jauh beza. cam adek bradek jew. lwbih kurang je kan?

wpun nampak cam same. tp ade beze jugak. berikut aku tuliskan beze antare monyet n orang utan.

  1. saiz mereke berbeza. orang utan besar. monyet comel
  2. orang utan x panjat sampai ke ranting kayu. monyet mampu lepaking atas ranting kayu.
  3. orang utan makin pupus. monyet lom lagi kot.
  4. orang utan agak chubby lagi sedap dipeluk. monyet kecil dan comel.
  5. orang utan xde kat UM. but, monyet ade! (siap ade persatuan lagi. PERSATUAN ANTI MONYET NAKAL UM aka PERAMON)
  6. orang utan x curik makanan aku n rumet kat bilek!. tapi monyet curik! (ari ni die bejaye curik sebijik epal yang da lame duk atas mejeku.:D)
  7. orang utan x makan ubat gatal2 kepunyaan rumetku!. tapi monyet makan! (sian die. pasni mesti xde masalah gatal2 n kene carik kutu! haha)
hehe. sekian je lah perbezaan antare dua makhluk nie. maaflah aku bukan expert pun. aku tulis ni pun bedsrkan ape yg ku nmpk je. :D

motif postku ni: ptg tagi monyet mencerobohi bilek aku. setelah beberapa kali cubaan die nak masuk bilekku gagal. :D tp xpe. aku mmg syg monyet! :D

No comments: