Followers

Tuesday, February 23, 2010

lelaki setie dimanekah anda?

post ni mmg ditujukan khas buat mereke yang bername lelaki. eh, silap. bukan name die lelaki. tapi berjantinakan lelaki. :D tp pada sesiape x sure jantina die. lu pikir lah sendiri. :P

k. postku nak cari lelaki setie. ku bukan cari laki setie tuk buat bf atau suami. (post ni saje je ku buat sbb... ku terpikir) :D hurm.

skang ni mmg susah nak carik laki setie. bukan susah. but susah giler! xde lah nak blame laki je nape mereke tak setie. maybe mereke ade jwpn n opinion mereke sendiri. so mmg x leh nak blame mereke. mungkin sbb pengalaman mereke ke, kisah percintaan mereke ke. so itu yang menjadikan mereke kurang or tidak setie.

so berikut adelah situasi2 laki yang x setie:

situasi: x setie ngn gf
kalo kes mcm ni. ku bole terime lagi. sbb laki tu xde ikatan ape2 yg sah tehadap wanita tesebut. tp kalau da becinte lame2. pls la. kekalkan kesetiaan anda sehingga da kawen n seterusnye hingge akhir hayat. mesti orang respek kat kowang!

situasi: suami x setie ngn bini
kalau mereke tak setie ngn gf mereke. ku boleh terime lagi. tp kalau mereke tak setie ngn isteri. itu sgt sedih~! :( coz sbb masalah x setie ni lah. ramai mereke2 yang dah kawen becerai berai. musnahlah masjid yang mereke bina. :( so yang jd mangse. anak2 jugak. kasihan mereke. :( apelah slh mereke. :(

*kalo laki yg lom kawen n yg dah kawen pun leh x setie.so, dimanekah lelaki yang setie???

so. moral of the story is: tolong la setie pada partner anda. n mudah2an partner anda pun setie ngn anda. :D

4 comments:

-aTie- said...

x rugi pun setia nie...

Khaizarien @ atie Blog

ztsuhaily abdmalib said...

betul2. :D
so marilah setie. :D

miss anne said...

susah nak cari yang btol2 setia...satu dalam seribu la nak dapat

ztsuhaily abdmalib said...

ahaks thu xpe. kdg2 ingtkan da kawen leh la setie. tp rupe2 nye.... x. :(