Followers

Saturday, February 27, 2010

perlu ke untuk kurus??

kenape mesti kene kurus? perlu ke jadi kurus? kalau x nak kurus boleh tak? berikut adelah soklan2 sering kali terbit di dalam kepale otak ku nie. hurm. saban hari mesti ade je org suruh diet lah.. bersenam la.. bukan aku x nak. tp semenjak due menjak ni. byk bende dlm otak. so bende2 yang ku boleh kategorikan sbg "bende remeh" ku taruk tepi. :(

mcm orang lain diriku pun ade air feberet. :D air feberetku mesti lah MILO. :D dari kecik until da besar gajah. ku maintain je dgn MILO nie. kalau x milo ais. ku minum milo panas. n if kat hostel ku minum milo kosong ( maknenye xde gule n xde susu). tapi ku maseh mengekalkan MILO! :D
ku bukannye x nak tukar atau varietykan minuman feberet ku ini. tp ntah la. kalau ku terjah je restoran mane2 mesti ku order MILO. :D

so satu hari di hari yang mulie. ku dpt penangan hebat dari pakcik ku. pakcik ku kate:

" kak mai ni asyik minum MILO jer. sbb tu bdn naik."

tersentaap seluruh jiwa rageku. yelah sape x nak kurus n kelihatan cun lagi chantek. sumeorg nak kurus n chantek kot. kalau orang yang berat die 50 pun besusah payah diet nak kurus n chantek. apetah lagi aku yang berat aku lebih daripada ___kg?

tp tu lah kdg2 mls rasenye nak diet n besenam. bukan ape. kdg2 satu tahap tu ku da putus ase.

"dah la lantak la. suke aku la nak makan ape. orang kisah ape. hidup aku. suke aku lah."

tp bile pikir +ve ku pikir. mesti ade sbb nape org sekeliling suruh kurus. yelah. mungkin aku x nampak kesan die skang. nnti future sape tahu. mungkin time umor ku da dewase n time dah wajib kawen. :( aish.

bile ckp psl kawen. ku tertanye. adekah sume laki nak carik pompuan yang kurus2 lagi chanteq tuk djadikan isteri? hurm. kalau gitu.gamaknye, smpai ke tue ku x belaki! :(



2 comments:

Mr Kamikaze said...

jgn jd kurus bermasalah sudahlah..biar gemuk tp sihat tak ada masalah...

ztsuhaily abdmalib said...

tu lah. kdg2 tepikir gitu gak. :(