Followers

Sunday, February 07, 2010

si peramah!

di pagi hari. aku lapar. dan aku tahan laparku. bile lapar, aku malas nak wat tuto dan assignment. bile malas. aku mule blogging. :D aku tak tahu nak citer ape. sbb da lame x blogging. bile da lame x blogging. aku kekeringan idea dan aku x tahu nak mule dari mane. tp xpelah. aku mencube. kerana di mane ade kemahuan disitu ade highway :D

owh ye. aku nak cite pasal si peramah yang aku jumpe. citenye bemule begini. di saat aku nak pulang ke rumah. aku naik bas sampai ke midvalley tuh. sampai di midvalley ku bertemu dgn si peramah ni. die seorang lelaki. seorang yang sgt lah KACAK bg keturunan die! dan keperamahan die sgt dahsyat sampai ape die ckp aku x fhm.

si peramah menggunakan bahasa inggeris. dan bahasa inggeris die mmg band 6 MUET. sbb aku x faham. bile aku x faham aku blurr. bile aku blurr aku malas nak layan n cakap nak balik cpt. tapi si peramah ni tidak berputus asa dalam menunjukkan sifat die yang peramah itu.

aku mmg suke orang yang peramah. tp kalau da tbe2 dtg kat aku pastu terus melencong ke topik yang agak membosankan. aku pun naik bosan lah! dah lah tetibe dtg intro psl diri die yang budak fac sains , duk kat hotel lah dan lepas tu pegi cerita kaum kerabat die di USA sane. (kisah pulak aku nak tahu pasal kaum kerabat die). pastu cite pasal open minded lah, x freedom duk kat hotel lah. aish. rubbish tull! suke hati aku lah nak duk kolej ke nak duk umah ke. yg sibuk apsal! ish.

bile die sibuk nak menunjukkan sifat die yang peramah giler tuh. datanglah si pakcik yang kacak berbangsa cine. die datang kat aku dan kate.

" kamu kenal die ke? kamu jangan rapat2 sama ini olang. dieolang datang dari negara makan binatang. nanti you pun die makan. " .

aku reply.
" ok2 uncle".

si die yang tak phm mintak aku translate. ape lagi aku kelentong die. :P. aku pun ckp lah uncle tuh lecturer aku. hahaha. pastu aku terus ckp kat die aku nak berambus. die yang tak phm akan bahas inggeris aku yang band 3 MUET nie. pun kate

" can i have ur fon number?".

aku ngn kebodohan nye terkeluarkan fon aku. dan salin no die. pastu die mintak aku miscal die. nasib baik aku sempat berfikiran waras dan mampu berpikir. lantas aku berkate.

"sorry, i have to go. i need to take a train"

dan aku terus naik escalator tanpe memikirkan pasal die yang terkontang kanting kat bwh. hahah. kejam kan aku? ahaks. tu lah bile aku ckp tak nak. maknenye tak nak lah. ade phm? dan disebabkan si peramah ini, aku telah membatalkan niat aku nak jalan2 kat mid. takut2 jumpe die lagi. abis aku. :(

10 comments:

Ery Farieha said...

huiyoo
kene ngorat :PP

ztsuhaily abdmalib said...

haha. kalau kene ngurat oleh mat ensem2 xpe jugak. ni org afr**a. x mahu! seram! =(

Faarihin said...

singgah sini.. hui.. bahaya tu kalau jumpa orang terlebih ramah ni.. perlu hati2 lepas ni.. (^__^)

ztsuhaily abdmalib said...

hehee. mekaseh atas nasihat tuh. mmg lepas ni kene berhati2. x mahu kes spt ini berulang lagik. :D

Fiffy Syafiqa Hazirah said...

peramah sgt pn susah.. pendiam pn susah.. huhu

ztsuhaily abdmalib said...

peramah ade bagus nye. n pendiam pun ade bagusnye. so, hidupla secare bersederhana. wink2:D

Faarihin said...

bila baca kisah kamu ni.. saya ada sedikit risau juga.. jika kena kat sy mungkin sy dh lari masa tu.. hahaha.. (^__^)

sy add link blog kamu.. salam ukhwah dari saya.. (^__^)

ztsuhaily abdmalib said...

ahakss. mekaseh. tu lah. lupe nak tulis kat bwh blog tuh. moral of the stories is... elakkan jln sensorang..

Syahidah Roslam said...

zetty!nice blog la..seronok baca :)

ztsuhaily abdmalib said...

ahaks. mekaseh yer syahid. ;D