Followers

Wednesday, March 10, 2010

confem belum matang!


"umur da mencecah ke alam dewasa. da bole bwk kawen lari. tp masih belom matang?"hurm. speechless.

itula situasiku.keadaanku skarang.umur da hampir 21tahun.umur yg konon2nye da boleh dpt kunci kebebasan. tp masih belum matang. belum mampu berdiri dgn sendirinye. masih perlu bergantung. dgn org sekeliling. aish. kalau x matang skarang., bile lagi mahu matang? hurm.

matang menjadikan sesorang itu nampak lebih dewase. mampu membuat keputusan sendiri. x perlu bergantung pade orang2 sekeliling die. beruntungnye sape yang da matang! aku pun mahu matang! tp .... ade byk mende yang membuatkan ku masih n tidak matang lagi sampai ke saat nie.

berikut ade lah sbb nape aku, zetty suhaily tidak mampu matang:-

1.aku anak bongsu
  • aku anak bongsu dari lime adik beradek. atas ku sume abang2 yang da besau. dan aku juge satu2 nye anak perempuan dlm family. so aku ni antare yang dimanjekan dirumah. ( yang paling manje abg chik!. sgt manje! rase cam nak belasah je die tuh! ) so kebanyakkan kerje dan keputusan dirumah dilakukan oleh ibu dan abg2ku. termasuklah kos ape yang aku nak amik kat um. hurm. maseh belum matang aku nie. mase dpn sendiri pun org laen yang tolong decidekan. aish.
2.lesen kerete
  • sejujurnye. ku pernah gagal amik lesen jpj. hurm. itu yang membuatkan ku malas nak amik lagi. bukan malas sbb ape. aku ade masalah kegemuruhan yang amat dahasyat. so itu yang wat ku gagal. hurm. bukan ku x nak bgn n cube lagi. ku dah cube. tp masih gagal. ku percaye setiap yang berlaku. pasti ade sbbnye. sesungguhnye Dia Maha Mengetahui. so, bile takde lesen. asalkan nak balik je. ku mintak pertolongan abg2ku. hurm kadang2 tuh je naek ktm. :( ku mmg masih x matang!
3.duk hostel
  • duk hostel mmg boleh ajar berdikari. mcm basuh baju sendiri. kemas bilek. dan sbgnye. tp ade gak part yg x brape nak berdikari. yelah 24/7 kt kat hostel. makan amik je kat dewan makan. n kadang2 makan je kat kedai. so bilek weeken balik rumah. rase cam puteri raje je. sbb ibu x kasi n suruh wat keje. mcm masak. tolong2 kat dapur. hurm. kalau mcm nie gamaknye. smpai ku grad ku x pandai masak. hurm. :(
sbrnrnye. byk je bende lagi nak tulis. tp susah nak explain. hurm. kesimpulannye. sy masih belom matang. dan itu satu kepastian!

2 comments:

luZ a.k.a peRmataPuTiH said...

hahaha..
kte pn x mature ag...
prngai cm bdak2 ja...huhu

ztsuhaily abdmalib said...

hehe. ade geng! ;D
jom same2 matured! ;P