Followers

Thursday, April 22, 2010

tips tidak mengantuk - hasil experimentasi aku.

hari ni. ku jawab exam dengan cemerlang. oh sangat cemerlang! rase macam nak cium lecturer skarang jugak! kerane bagi aku dapat jwb dengan cemerlang nye. ahaks. bukan. aku tipu sbnrnye.

ari ni paper teknologi pembinaan kejuruteraan awam. heh? betul kah? aku pun lupe. sbb pangjang sgt. ( ok. aku ter nampak typo aku kat situ. aku nak abaikan je. ) siyes paper tuh ikut tips yang lecturer bagi. tp keboduhan aku amat lah bengap! kerane x ikut tips tuh! ayoooiii. ape lah nasib. time aku ikut. die kuar laen. time aku x ikut die nak kuar ikut tips. mmg suke menguji aku. :(


dulu aku suke sleep.





. . . n o w l o a d i n g . . .




now aku suke study! yeay! :P


kerane subjek tuh. aku gigeh study. gigeh lah sangat kan. sangat. hampir setiap hari aku stay up tuk study. haha. so skang nie aku nak bg tips tuk tidak mengantuk. buat kwn2 yang nak exam! :P

  1. sile lah jangan banyak makan especially malam. ini terbukti benar yer. sememangnye benar. x yah nak experiment. hari2 lepas makan nasi sampai kebontang. sure lah kowang ngntuk. tipu lah kalau kowang x ngantuk. kan? kan? n tido lepas makan. mmg sangat masyukk! sure lena habis! tp time2 exam nie. kt taruk tepi.kt kene makan bile lapar. benti sebelom kenyang.

sile lah makan sebanyak ini. konfem x ngantuk! :P
  1. pakai celak. orang kate pakai celak nampak mate galak. dan bagi nampak luas. ntah lah. aku pakai biase jer. mungkin sbb aku ni kurang sensitip bab2 deria nie. :) so dengan perasaan gumbirenye aku amalkan petue ni malam tadi. haha. walaupun orang kate gune celak mekah yang kasi x ngantuk, aku x kesah. sbb aku dalam keadaan darurat. mane ade celak mekah kat bilek aku nie. so berbekalkan celak elianto aku. aku pakai sepekat2nye. atas bawah tepi kiri kanan keliling habis ku tonyoh ngn celak tuh. tp ape kan dayer. aku tetap tido awal. so tips ni kite cancel masuk dustbin.

macam ni lah rupe anda ape bile menonyohkan celak ke mate anda. ;P
  1. nescafe adek beradek kopi. ok. yang ni. mmg sume org amalkan. x dpt dinafikan. tp kalau dah immune. xde maknenye ok. tido tetap tido. sbb fitrah manusia tido malam. bukan kelawar yang x tido malam. so kalau skali sekala boleh lah try. kalau selalu, x elok! rosak badan! habis ber kopi satu badan!

jom cube minum gune hidung. mane tahu berkesan! ;P
  1. sile jangan study atas katil. biarkan aje katil anda disitu. biarlah die empuk. biarlah die selese. tp sekali je anda mencecah kan punggung disitu. sure keselesaan yang ada pada katil akan menyebabkan sel2 otak anda. rase tenang lalu ngantuk. n terus tido! so bile mahu study. so jgn carik alasan nak lurus kan pinggang lah. nak renggangkan otot lah. hohoh. no.no.no. nak luruskan pinggang gune scaler ruler lah!

katil seperti meja study? maseh bukan alasan tuk anda study di atas nye. :P

ok tuh jer.yang sempat ku bereksperimen spjg satu minggu exam nie. so akan ku cntinue tips nie nanti. dari mase ke mase. ok?


notakakiku : jom qada tido jap! :)

2 comments:

hafizazmi17 said...

bgus tips2 ni! >.<

ztsuhaily abdmalib said...

ahaks. bagus la sgt. cube lah uji try test! :)