Followers

Sunday, May 23, 2010

cite kurus yang tak pernah habis

semenjak menjejakkan kaki kie rumah ini. topik kurus menjadi topik hangat. dan boleh lah dikatekan sehangat leina hangat. (ye ke name die leina hangat? aku pun x sure. :))
ni sume gare2. artikel kat surat khabar semalam. pasal yang perempuan yang berat die dulu 270kg n turun sampai 70 lebih. hurm. orang laen yg kuar paper. aku yang kene brainwash.

DIET - topik panas kak zizah di pagi hari. :(

ok. pepagi lagi dah kene bising.jgn makan berat2. banyak makan buah. aish. risau betul sume orang. empunye badan pun x serisau mereke. aishh.

so ibu dah warning awal2. seawal malam tadi. ibu cakap esok kene gi pasar. beli buah. ok.aku suke buah. tp buah yang aku suke tuh, x seswai tuk diet. macam durian dan cempedak. so ibu suruh makan apple. hurm sy bukan pencinte apple. mahupun buah2 oversea nie. sy hanye suke buah-buahan tempatan je. macam durian, rambutan, mata kucing,mangga. aish terliur plak aku. :D

apple seswai tuk diet - kak zizah aka ibu (pakar permakanan sedunie) :(

oleh kerana nak dijadikan cite. buah2 yang ade kat pasar tak best. dan aku pun x beli. tp ibu ajak ke giant esok. beli buah. hurm. maseh x leh lari dari makan apple. hurm. lagi satu ibu cakap jangan makan nasi. wo0o. macam mane nak hidup?? x makan nasi. nasi penting. n sedap kalau nasi tuh ade lauk ayam. perghh masyukk. ibu kate boleh idup lagi kalau x makan nasi. sebb ade artis buat. hurm. semangat tul ibu. :) mmg betul2 nak suruh aku kurus. hurm

ibu pun dah warning suruh jogging. die kate ajak lah kinah ke anis ke. kene bagitau kat mereke yang aku kene diet. so kene diet same2. baru meriah gitu. haha. xde lah baru lah semangat nak kurus. ahaks. :D aku bg thu ibu ktorg mmg jogging. tp lepas jogging ktorg kuar makan. so sebenarnye ktorg x brape nak jogging pun. sbb kuantiti makanan lebih banyak dari kuantiti tenage kuar tuk jogging. :(

ok. aku kene kurus. haha. kene kurus. haha. ish. gelak2 plak. kene siyes.

ye sy perlu tuk kurus. lets kurus :D

notakakiku: maaflah asik cite kurus. tp ibu kate kt mmg kene bgthu org kalau kt nak kurus. jadi pemangkin n saling ingt mengingati. so aku tulis lah kat belog. :D maaf okays? :D

6 comments:

MomTom said...

susah la mak mcm ni, nok. haihh..

ztsuhaily abdmalib said...

hahaha. xpe2. ibu cakap je tuh. sbb kat bawah die tgh masak lauk feberet anak pompuan die. hehe. :D

sakinah husain said...

hah kan aku dah ajak jogging. kau yang taknak! :P

ztsuhaily abdmalib said...

hahaha. bukan ape. kadang2 mendung. takot hujan je. kalau hujan licin. takot jatuh. :(
tggu bli kasut baru kt sambung jog. k? :D

Joy Kalonas said...

haha.. kagum sbb ibu kamu seorang yg berdisiplin (dlm mendidik anaknya utk kurus).. kurus bkn perkara mustahil.. bygkan, dulu kita kecik cenonet, tp bila dh umur meningkat jd besar kedempol.. mustahil ke tu? tak... cuma semua tu mkn masa je la..

kita dari kurus smpai jd gemuk bkn dlm satu hari, tp mkn masa bertahun2 kot.. fikirlah utk kurus pun dari sudut yg sama.. sy sedih sbb ramai kalangan kita yg 'nak result pantas' utk kurus, smpai sanggup berlapar, beli pil2 kurus, jus mate 5 la.. it just doesn't make sense..

nak diet kena jaga mkn.. betul ke? betul, tp ramai org yg salah anggap, cara pun tak betul terabur sana sini, sebab ikut kata2 member mahupun akal fikiran sendiri...

jd apakah yang dimaksudkan dgn jaga mkn? yg sebenarnya Adakah ia bermaksud kita 'mengharamkan' mknan seperti nasi lemak, roti canai, atau kuih2 tradisional kita? Persoalannya sampai bila? kita sedari kecik dh membesar dgn mknan mcm tu.. so, nak tanak kita kena face it smpai kita tua kelak, unless kalau kita nak pindah dok amerika dan makan salad ari2, itu lain cerita la kn?

jd nasihat saya, belajar utk mengenali makanan negara kita supaya kita tak jd obese..

**visit my blog 'http://sususejat.blogspot.com'.. sy guide org utk kurus (dan gemuk) menerusi tips yg saya blog hari2.. sy bukan jurujual jus mate 5 atau pil2 kurus atau seorang yg buat MLM.. saya seorang BLOGGER.. semoga berjaya utk kurus ye cik, gd luck!

ztsuhaily abdmalib said...

wahh. mekaseh2. atas komen anda yang bernas. :) jom hidup sehat same2 :)