Followers

Tuesday, May 25, 2010

oh, ranking um ku. :(

ahaks. tersentap membace tajuk post ku kali ni. bukan kowang je sentap. aku pun tesentap. x pernah pernah buat post pasal politik. tibe2 je nak buat malam-malam buta :P

um ku. :D eh, nape ade anis? ok, die model um. :D

berikut soklan2 yang aku reke. n jwpn yang aku reke. :P

Q: apsal tibe2 nak buat topik ni?
A: huhu. sbb terbace artikel pasal ranking u di asia. so bace jelah. :D

um jatuh banyak sangat tangge ke?

ikut sumber yang leh dipercayai, um jatuh 2 anak tangge je. dari tangge 42 kepada tangge 39. so agak sedih lah. :(

penting ke ranking um?
untuk pelajar tak berwawasan macam aku, untuk pelajar yang takde perasaan kat um macam aku. untuk pelajar yang tak pernah nak berbakti tuk um macam aku. mmg xde lah penting mane. tapi bagi mereke yang telah bersusah payah mengorbankan masa dan tenage tuk um tercinte. mmg agak sedih lah. antare yang tengah bersedih. pengurusan um, mpmum, pensyarah, mahasiswa/i yang sayang um, makcik cleaner yang syg um sbb um dekat ngn umah mereke kat kerinchi. oh tidak ketinggalan pada pakcik keselamatan yang suke clamp kete sane sini. mesti mereke bersedih jugak. :(

ape sebenarnye ranking nie?
hurm. kalau tanye aku yang ade iq rendah. jwpnnye adelah... ranking nie penting. sbb dinilai secare keseluruhan maknenye. nila sume bende yang ade kat um. mungkin dari segi care pengurusan um, research2 yang dikeluarkan oleh lecturer n student um, dan mungkin juger facility yang ade kat um. tapi ni sume dari pandangan aku. tp aku rase mungkin banyak lagi bende yang dinilai. :D

nape u kite tak semantap u kat jpn n singapore?
ahaks. kowang jangan lah nak banding2 camni. susah wo0o. dieorang negare maju. kt negare membangun. laen wo0. x same. dieorang kaye. facility mantop. lecturer pun mantop. student2 mantop. kite maseh ade kekurangan sane sini. dan kekurangan nie maseh boleh diperbaiki dari mase ke mase yang laen. so same2 lah sokong universiti tempatan k? :D

tu jelah kot. :D

notakakiku: buat mereke yang nak pilih u tuk 1st degree kowang. jangan sedih if x dpt oversea. u kite pun mantop gak. tercungap2 gak nak abiskan degree. n mane2 yang dah duk oversea dpt u sane. jgn lupe pulang malaysia. keje sini. :D

chowz:)

No comments: