Followers

Sunday, May 23, 2010

sepetang bersame maggi

salam. malam ni before ku nak lelapkan mateku ini. ku rase ku patut post suatu kat belog aku nie. yelah kasi segar sikit belog ku yang dah basi nie. :D

sejujornye hari ini aku kene brainwash ngn abang n ibu ku. aish. mmg pedih tul kene brainwash. lagi2 topik sensitip. yang mampu membuatkan diriku sedih. :(

ok. aku kene kurus. ibu kate dah gemok sangat. anchik pun cakap. sume orang cakap. aish. malas tul aku nak kurus. malas nak kontrol makan, malas nak bersenam. sume malas. ape yang rajen? facebook jugak yang aku rajen. :D bukan ape, skarang kan musim hujan. so bile je ade mood nak jog, hujan telah membantutkan program aku yang murni tuh. so petang2 time hujan aku berselubung. dan ini membuatkan nafsu makan meningkat lalu keinginan untuk makan bertambah. dan seterusnye aku mencapai ape2 yang ade dalam kotak stok untuk dikunyah. well, bagiku, makan pun satu exercise pe? exercise pipi. :P

haha. mmg best ptg2 kene brainwash ngn mereke. siap bagi tahu lagi ape yang boleh makan n ape yang tak boleh di makan. :) oh yea. ibu n anchik pun adegak debate tadi pasal maggi. :D sbb anchik kate maggi kire ok lah nak makan. sbb die x menggemukkan. tp ibu x setuju sebab maggi x bagus tuk badan n otak. so aku pun konpius nak ikut mane. :(

maggi - punce perdebatan anchik vs ibu. :P

so malam tadi. ktorg decide nak makan maggi memandangkan aku n anchik malas nak masak. :D so tengah2 aku masak dan anchik tengah pototng cili hidup, die ade bagi tips2 n info2 tentang cili. (well, aku rase anchik salah amik kos. die patut amik culinary n bukan multimedia. ;P)

sembang2 dapur bersame anchik

die kate. cili kat malaysia x cukop pedas. sbb ade lagi cili lagi pedas. tp die ade kat mexico jew. fyi, ku tak tahu name cili tuh. sbb anchik tak bg tahu. :D

die ckp lagi, manusia mampu utk mati hanye kerane memakan cili yang pedas. sbb kepedasan itu mampu membuatkan manusia tidak mampu untuk bernafas. :(

anchik berkate lagi, care nak hilangkan pedas adelah minum segelas susu segar. dan bukan air sejuk or air panas. kerane air-air tuh x mampu nak hilangkan kepedasan yang ade.

dan akhir skali. kalau nak tahu info pasal cili. tgk mythbuster. :D

p/s: anchik mmg terbayek! :P

5 comments:

Hafiz Ismi said...

Saya suka Maggi`~

ztsuhaily abdmalib said...

sy pun suke. esp tomyam. :D

~ Ann ~ said...

euwwwwwwwwww maggie! aku tak suka.. sebab ada story mory.. ahakss..
silakan baca.





http://www.anastasiaann.com/2010/03/sharing-is-caring-wakakakakakak.html

MomTom said...

saya dah jarang makan maggie walaupown awal2 sem berkobar2 beli maggie.

ztsuhaily abdmalib said...

~ann~: owh yeah. xpe2. maseh byk lagi makanan yang lg sedap dr maggi. :)

momtom: bagus lah jarang. agak2 maggi dlm bilik tuh byk lagik, leh lah sedekah kat jiran tertangge temasuk aku. :P sedekah kan amalan mulia:)