Followers

Wednesday, August 25, 2010

jika anda gemuk. anda perlu bangga!


ahaks. tersentap membace tajuk post ari ni. tapi post ni bukan tuk kutuk orang-orang yang gemuk. jika aku kutuk mereke itu bermakna, ku kutuk diri sendiri! aku pun gemok jugak!


mari kite lupe kan segala tohmahan, herdikkan dan ape2 ejekan dari orang sekeliling anda terhadap diri anda. kerana setiap manusia pasti ade kelebihan yang tersendiri! so, hari ni mari kt kenal pasti beberapa kelebihan menjadi orang gemuk!

satu.
jika anda menaiki kerete, anda tentu dapat priority tuk duk depan. bahagian co pilot. dan ketahuilah anda. anda beruntung kerana, air-cond, radio adalah milik anda. dan anda tidak perlu bersempit2 di bahagian belakang ibarat tin sardin yang padat ngn sardinnya!

ni contuh orang gemuk yang dpt duk depan. untungkan die.
sempat bergambar lagi!

dua.
jika anda seorang yang gemuk, pasti anda sering kali dapat title comel bukan? dan anda patut hargainya juge. sbb title tersebut tidak dapat dimilik oleh orang yang kurus! oh, pasti mereke cemburu bila orang lain panggil anda comel! haha.:P

kami tak hot! tapi kami comel!
sile lah cemburu! ;P

tiga.
anda tahu tak anda beruntung! dari segi membeli pakaian, baju seluar dan ape2 yang dinamakan pakaian. maksud pakaian disini ialah pakaian yang dah siap. ready made. kerana pada harga yang sama dengan baju yang bersaiz kecil, anda memiliki lebih kain berbanding baju saiz kecil! haha

empat:
menjadi orang gemuk, mengajar anda erti sabar. yelah. tentu sukar untuk orang gemuk membeli baju di kedai2. dan mungkin ada baju yang anda minat. tp disebabkan kerana ketiadaan saiz. anda tidak membelinya. disini telah terbukti bahawa anda seorang yang pernyabar. lagi tabah dalam mencari baju yang sesuai dengan tubuh badan anda. situasi seperti ini, bukan setakat menjadikan anda seorang yang penyabar, tapi dapat menjadikan anda seorang yang berjimat! bagus nya anda!

lima:
jika anda terlewat ke kelas atau kerja. kerana anda lambat siap. sudah tentu anda akan berjalan dengan kadar yang laju ketika ke kelas. dan sudah tentu anda berpeluh peluh nanti. so, setibanya anda di dalam kelas. pasti lecturer mahupun rakan anda berasa kasihan pada anda. kerana sanggup berpeluh-peluh demi ke kelas! dan pasti lecturer anda akan berasa simpati pada anda dan tak jadi nak marah anda! oh bagus betul jadi orang gemok!

makan itu nikmat!
gemuk itu hanyalah luaran!
tapi, comel itu satu anugerah!
mari berbangga sebentar. ;P

notakakiku: post ni tuk suka-suka aje. takde kaitan dgn mereke yang masih hidup mahupun sudah tiada.

6 comments:

meadila said...

hee..nice entry..saya pon gemok~
xksah pon..jnji hepi kan..=p

ztsuhaily abdmalib said...

heheh. thanx!
betul2. janji heppy!

MomTom said...

wah! baguslah entry ni.saya sangat setuju terutama bab co-pilot kereta tu. nasib baik jd gemuk. kalu x, mesti kena himpit2 kat blakang

tp, saya tetap nak jd kurus. hehe

ztsuhaily abdmalib said...

hahaha. mekaseh2. itu ade adalah drpd pengalaman penulis sendiri. :P

n, slmt berkurus!

saff'sWords said...

hohoh. stail ahh. org selalu panggil aku gemookk.

ztsuhaily abdmalib said...

ahaks. thx. xpe. biarkan aje mereke pnggil mcm tuh. janji kt bhagia! ;)