Followers

Monday, September 27, 2010

kalau bukan salah ibu yang mengandung, salah siapa?

friendly reminder: ini bukan post nak citer buang anak, manusia tak sayang anak, buang anak macam buang sampah. bukan, bukan. ini post tentang kekeluargaan. keluarga sape kalau bukan keluarga aku. :)


semalam birthday abang ku yang tercinta.  tapi 'abang' disini bukan abang cintan cintun ok? abang tu tak main la. n tu bukan nye aku flexi. aku masih straight okies? back to the topic, abang aku ni name die anchik. so, semalam sume adek beradek ku berkumpul kat umah bukit mahkota. bukannye ade birthday party pun. cume saje je duk lipas.eh bukan lipas.tp duk lepak.

nak dijadikan citer. abang aku yang no 2. angah. die bising2 kat rumah. biaselah. die cakap ngn orang sebelah pun ibarat cakap ngn orang kat belakang umah. nak bising2. pastu bingit. die sorang je lain dari kiteorang. die je la yang asik nak mengungkit je keje nya. satu hari tuh ade jela benda nak ungkit. termasuk la belanje mcd. itu pun nak repot kat ibu. ntah paper je. pastu die jugak asik nak marah. ade jela salah kiteorang die nak repot kat ibu. kaki repot betul! hahah. - ___-


walaupun die bising, die pemurah la jugak. die suke belanje. tapi die akan ungkit die sampai kau muak termuntah nak dengar. kalau mintak topup tuh. due bulan yang lepas punye topup pun boleh ungkit. n kalau nak sumting kat die. kene la dengar bebelan dan ceramah secara percume dari die. panjang ceramah die bole jugak amik masa sampai sehari semalam. memang berbaloi betul ade abang macam nie. haha.angah.angah.angah.


pastu semalam aku tanye ibu, 


aku: ibu nape la angah jadi macam nie? nape die asik nak bising.... je... sume benda nak berkira... ibu ade salah didik die ke? 


ibu dengan cool nye jawab.


ibu: bukan salah ibu yang mengandung, tapi salah doktor yang operate die.


hahaha. lupe lak. no wonder la die lain. die lahir ikut tingkap. hahaha. ;P


tu dia... family bahagia. haha.
anchik da bday boy yang kaler oren
angah da bising boy yang light green (berdiri)
ibu da coolest ibu yang berjubah itam. :)
ety da budak baik baju biru
yang green family tu along da engineer family.

notakakiku: walaupun die asik nak bising je kat rumah tuh. die tetap pemeriah majlis!. peace. sayangi sume abang2 anda! :)

4 comments:

sakinah husain said...

mcm mane nak sayangi semua abang2 kalau aku ada sorang je abang? -_-"

ztsuhaily abdmalib said...

hahaha. kalau mcm tuh. sayangi abang je la. (tp bunyi nye cam jiwang! euwww!)

sakinah husain said...

sayangi abang ke sayangi abang sayang ke abang sayang sayang? haha

ztsuhaily abdmalib said...

hahaha sume di atas. satu abang. dstu title. hahaha