Followers

Thursday, November 04, 2010

mari mencintai pet!

aku sgt suke binatang!
binatang comel sangat!
rupe dah comel,
ditambah pula dengan attitude mereke yang manje lagi comel!
kesimpulannye binatang and aku memang comel!
hahaha ;P

so, hari ni aku wat post pasal pet
sebab due-due rumet aku dah buat post pet
so tak teamwork la kalau aku tak buat post pasal pet!

ni post dieorang.
sakinah --->>bell si mokmok
anis --->>cat lover

berikut senarai top 5 pet feberet aku!

1. kucing
kucing mmg pet yang common. tapi still top1 aku. sbb kucing manjeee la sgt2. antara attitude die yang comel dan bajet comel adelah... kucing suke gesel2 kat kaki orang, tidor atas perut time baring depan tv. tidur atas katil mcm die punya katil. suke curik ikan kat dapur. pastu bawak present tuk tuan rumah seperti cicak, burung, kadang2 mengkarung sebagai balasan bagi die curik ikan kat dapur! oh kucing mmg sweet kannn??


2. iguana
aku suke iguana sangat2. sbb die nampak cool. nampk cool tuk dijadikan pet. dah la kaler ijau. sumpah nampak mcm sangat go-green! hahah. dah la iguana nie suke jalan dengan sangat perlahan yang bajet cool dan tenang! pastu malas nak bergerak. asik terperap je kat tepi tingkap! bajet cool betul!

3. ular albino!
omgee ular albino sangat la albino! putih gilerr! dah la cool lagi tak merbahaya. so memag seswai jadi pet. haha. aku suke ular nie. tp kalau bela kat rumah mcm akan kene marah ngn kaum kerabat aje. so before pape terjadi baik aku blacklist ular albino sbg pet. kang ade yg jadi anak derhaka. :(


4. hedgehog
mcm spesis landak. tp mcm best je kalau bela. sbb kiut lagi pemalu. kawan aku kate kalau anta kat pet salon keh kaler bulu die. so mcm best je bawak pet kat salon. pakai kan die macam2. kaler bulu die, pakai baju, kalau betina kasi tindik. kalau jantan kasi pakai tie. hahah. mcm takde keje lain je. nak perabis duet kat pet!

5. orang utan
aku mmg pencinta orang utan. sbb kecomelan mereke terserlah biler mereke senyum. snyum seikhlas hati! pastu mcm best je bawak die makan kfc, mcdonalds, ayamas. ahaks. habis la orang utan tuh obes mcm tuan die. :P



buat mase ni pet aku ade satu. name die parasit. die dah 10 bulan da. aku beli kat jusco mid. aku syg die. die kaler ijau. aku suke ijau. aku suka parasit dan die sejenis pokok!


notakakiku: mari mencintai pet!

7 comments:

cendera jiwa said...

aku paling x gemar iguana..
mcm mane kau blh ckp dia comel??

MomTom said...

haha.... nasib baik kucing tu tak bawak balik lipas. orang nyer kucing suka tangkap lipas.

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

sy xsuka sgt pets!

huhu.
tapi xla smpai benci ke hape,
hehe



btw..

do folow me yeah?

http://owlkieranaa.blogspot.com

tq~

♥ ♥ ♥ ctiey ♥ ♥ ♥ said...

pehh,,,
byknye pet

aku ta suke pet2 neyh..
hehe


btw..

do folow me yeah?

http://owlkieranaa.blogspot.com/

tq!

ztsuhaily abdmalib said...

cendera jiwa: ahaks. tak minat kew? iguana tak de la comel. cume die nampak sangat cool dengan attitude die yang slow and steady! :)

ztsuhaily abdmalib said...

momtom. hahah. ade gak. lipas tuh da jadi anak angkat kucing skrng nie. :P

ztsuhaily abdmalib said...

oh. jgn la membenci pet. kasihan pet. :) mari lah mencintai pet!