Followers

Thursday, December 02, 2010

aku homesick.

bile da tue-tue nie.
rase geli plak bile taip perkataan homesick 
rase cam tak matured je
rase cam budak baru masuk skola asrama je. 

tapi, to be honest.
mmg aku homesick.
tak tipu.
sumpah tak tipu.

aku start homesick 
sejak daripada cuti raya haji
mase tuh aku cuti 2minggu
aku duk kat kampung ngn ibu dan makcik aku.
 time tu rase dekat sangat ibu.
sebab 24 jam duk berkepit dengan ibu.

so, bile suddenly balik um.
tibe2 rase rindu.
rindu time bile ibu kejot suboh, 
suruh solat. ajak makan.
marah-marah sebab 24/7 mengadap tv
oh rindunye.

but now. 
aku sorang-sorang dekat bilik 
roomates balik
so lagi la aku jadi homesick.
rase nak nangis. 
rase cam nak pack barang and terus balik.

tapi. takkan aku nak balik malam-malam ni
mesti ibu risau. 
baik duduk je dlm bilik nie.
study tuk exam rabu and jumaat depan.
pastu yeayy merdeka

tp mase time cuti nanti. 
ibu takde. 
gi cuti-cuti mesir.
lame. sampai seminggu lebih.
oh, mesti rindu ibu time tu! 
ibu.ibu.ibu.

ni kampung aku yg da diubahsuai. 
ibu telah menjadikan kampung mcm pokok krimas.
sume hijauu! atap pun hijauu!


ibu kat kiri tu. budak kecik ni zahra hafiya. anak buah aku. :)

notakakiku: biarlah tak matured kerana homesick. 

No comments: