Followers

Friday, December 24, 2010

bile mahu matured!

tinggal beberapa hari je
before masuk 2011
before 22
before masuk sem baru.
hurm.

tak lame lagi da nak keje.
hurm.
runsing nye.
takotnye.
NEVES nye!

dulu mase kecik.
bile pikir masuk alam dewasa
mesti time tu kite dah matured giler.
dah pandai masak sume lauk.
dah pakai kain batik setiap hari.
dah pandai bawak diri
dah boleh berdikari
tak yah susahkan ibu ayah.

tp bile saatnye masuk alam dewasa,
rase cam ape je.
sume yang di fikirkan time tuh
macam tak same dengan realiti

dah besar gajah macam nie.
sume yang difikirkan mase kecik tu
langsung tak same.
sekarang, rasenye perangai 
masih same je dengan 10 tahun lepas
masih kebudakan
masik keanak-anakkan.
tak nampak langsung
kematangan dalam dalam diri
:(

notakakiku: selamat datang 2011, selamat datang kematangan!

4 comments:

athirah said...

rasa nya kita punya masalah yg sama... slalu org yg x knal pangil trex adik walaupun sama umur... hahahah... sbb perangai yg x matang... ssh gak laa kl nk start keje... aduhhh

ztsuhaily abdmalib said...

ahaks. ade gak geng! yeahhh.
hehe. betul2 salu je berada dlm keadaan mcm tuh. tak tau la camne nak keje nnti! waa siyes takot!

ceritasekupang said...

bukan mudah untuk menjadi matang...haha..

ztsuhaily abdmalib said...

betul~
susah kot! dah 21 tahun berusehe tuk jadi matang.
tp tak jadi!