Followers

Sunday, June 26, 2011

bersabarlah wahai hati

sabar.
bersabar
bersabarlah
kesabaran
mari bersabar

itu je la
yang aku mampu
untuk memujuk hati
itu je la
penyejuk hati aku.
tiada perkataan lain
melainkan
sod ba ro

walau ape pun terjadi
aku tetap harus bersabar
bersabarlah wahai hati
semua ini ujian dari yang Maha Esa
sesungguhnya Dia tidak akan memberati seseorang melainkan apa yang terdaya oleh hamba-Nya.
jadi.
aku harus memohon kekuatan dari-Nya

aku harus yakin dan berbaik sangka terhadap-Nya
kerana aku yakin dengan-Nya
yakin yang Dia sentiasa disisi hamba-hamba-Nya
kerana
ujian yang ku tempuhi
tidak la sehebat ujian Nabi Ayub a.s.
tidak sehebat ujian Nabi Muhammad s.a.w
tidak sehebat ujian kekasih-kekasih Allah
ujian yang ku lalui
baru sedikit.

aku memohon keampunan daripada-Nya.
aku memohon petunjuk daripada-Nya
aku memohon kekuatan daripada-Nya
untuk aku tempuhi
dugaan mendatang
amiin



notakakiku: insyaAllah. :)

No comments: