Followers

Wednesday, October 26, 2011

entri ni takde tajuk

hurm. aku nak biar entri ni takde tajuk
cuz aku pun tak tau nak bagi tajuk ape.
just nak share la.
aku insyaAllah ade interviu nanti
tak tau la dpt ke tak
just pergi jep
kalau dapat
alhamdulillah
kalau tak.
takde rezeki lagi tu

hurm
mmg la rezeki masing-masing
tapi aku macam tak berape nak faham
nape mesti nak memilih kerja
ade orang da dpt kerja elok
elok tmpt. elok gaji.
tp nak kuar
ade orang tak dpt2 keja
usehe dah, doa da. 
tp x dpt jugak.
sampai sanggup kerja pape
keje selain ape yg patot la. 
hurm
macam aku la tu

dah lame kot aku jobless
tapi nak wat camne
kene carik jugak
cume rezeki tu
lambat sampai kat aku.

tak faham jugak kalau orang suke main tukar-tukar kerja
cuz susah kot nak carik kerja skrg ni
walaupun ade beribu-ribu kat jobstreet
tapi applicant yang memohon berjuta
haihh
manusia.
mmg jarang nak bersyukur.


Sabda Rasulullah saw :

“Sesiapa yang tidak bersyukur dengan nikmat yang sedikit, nescaya dia juga tidak akan bersyukur dengan nikmat yang banyak dan sesiapa yang tidak berterima kasih kepada manusia nescaya dia juga tidak bersyukur kepada Allah SWT”.( Riwayat al-Tirmizi)


hurm.
 tuh aje la post aku kali ni.
saje je nak wat post ni
sbb sume bende ni terlintas kat kepale otak
takde kaitan ngn sape2 pun
just aku je
yang bengong.
ok la. mahu tido!
nite~


notakakiku: teringin nak carik kerja gune surat khabar, kanta pembesar n maker merah!
;P

4 comments:

Wayfarers said...

InsyaAllah zetty..sm ada cepat atau lambat jerk..entah2 zetty dpt tmpat keje cool, gaji masyuk, bos baik..sape tau kan? keep praying ya..and all the best~

Peto (nurul izzati) said...

keep praying ^^

ztsuhaily abdmalib said...

syahid! thanks. insyaAllah. mudah2an. kan? anyway. gud luck tuk syahid! keje kat situ ok tak? gaji masyuk tak? hehehe

nurul izzati: mekaseh. ;)

Wayfarers said...

hehe..keje syiok. alhamdulillah..bos baik slalu blanja makan..^__^ ofismate n anak2 bos pon semua baik2..cume workload je la *__*