Followers

Sunday, December 25, 2011

mari mulakan langkah untuk menjadi matang


now aku amik langkah matang 
k bace buku-buku yang menampakkan aku lagi matang!
auwwww! matang kerr??
hahaha
kalau tak matang hari ini?
bile lagi nak matang? kan??

so hari ini aku amik langkah drastik tuk bace buku ini
buku 18! 
auwww! 
kenape nak awww? aku memang dah lebih 18 kot!
so tak kesah la kan nak bace buku 18?
betul tak??

buku ini tajuk die memang sedikit thrill sikit
kalau bace buku ni kat dalam tren, dlm bus, depan mak, ayah, abang2
mesti sume orang macam pelik
mesti antara soalan yang muncul dlm kotak fikiran mereka
"ape kejadah budak ini bace buku ini?"
"ape kemaruk sangat ke budak ini nak menikah?"
"ape budak ni desperate sgt ke nak berlaki?"

ohhhh, kasihan betul
ape salahnye bace buku pasal kahwin
dah kate kahwin tuk lumrah hidup
takkan nak bace buku kahwin pun salah???
haihhh stereotype betol!

so, tuk menjadi dewasa
lagi matang,
aku harus ketepikan sume pandangan negatif
aku harus berani tuk bace.
sbb memang tak salah pun bace buku ini.
bace tuk tambah ilmu
bukan nak baut bende tak senonoh!

so ni die buku yang menjadi pilihan aku sekarang nie!!
tadaaa!!


MENCARI PASANGAN HIDUP!
A MUST READ BOOK! ;)

notakakiku: jom bace buku ini. mudah2an dpt sedikit sebanyak ilmu tentang alam perkahwinan!

No comments: