Followers

Friday, December 02, 2011

perasaan yang keji ialah perasaan sakit hati.

hurm. tak tau macam mana nak mula kan post ini. tapi jauh di sudut hati. wujud satu perasaan. suatu perasaan yang tak patut berada di dalam hati. perasaan yang keji. iaitu perasaan sakit hati.


hurm. sejujurnya. perasaan sakit hati sentiasa ada dalam diri. entah lah. mungkin sebab terlalu memperbesarkan masalah yang kecil. atau pun terlampau ambil pusing pada sesuatu perkara yang berlaku.

hurm. kadang-kadang rase mahu hamburkan segala yang terbuku dan terpendam di hati pada post ini. tapi, bile difikirkan kembali. kenapa harus aku hamburkan pada blog ini? kenape perlu aku ceritakan permasalahan didalam hati ini kepada umum? yelah, orang-orang yang menyebabkan wujudnya perasaan yang keji ini berada disekeliling aku. so, baik buruk mereke lakukan pada aku, mereke tetap menjadi orang yang penting buatku.

adakalanya aku seperti mahu nangis. menangis semahu-mahunya.mengeluarkan air mata yang terpendam tapi. setiap kali aku mahu melakukannya. aku kuatkan hati. biarlah tangisan itu hanya tangisan didalam hati. biarlah hatiku yang dibanjiri dengan tangisan aku. mudah-mudahan aku menjadi orang yang lebih kuat dalam hadapi segala rintangan. :)


so, ape yang aku mampu lakukan pada ketika ini, hanya lah bersabar, bersabar dan terus bersabar. hurm. walaupun aku boleh dikatakan agak cepat naik angin atau terlalu berangin, tapi ade ketikanya, ada juga benda atau perkara yang tak mampu aku luah kan. mahu di belog, atau pun pada mereka yang aku kasihi. hurm. aku rasa baik aku pendam kan nya. dan cube belajar untuk menjadi insan yang lebih penyabar..

ketika aku nak taip post ni. aku terumpa satu post tentang cara-cara yang Rasulullah s.a.w ajar untuk kite ubati sakit hati kite. Penawar Sakit Hati


mudah-mudahan apa aku bace kat blog tu. dapat la jadikan aku lebih matang dalam menangani perasaan yang tak elok ni. amiin.

notakakiku: "Dan Allah mencintai orang-orang yang sabar" (Al-Imran, 3:146) 

4 comments:

sekamar rindu said...

salam..

sakit hati dan dengki..sangat dimurkai Allah..

ztsuhaily abdmalib said...

wslm. tuh la kan. mudah2an dijauhi dari kemurkaan Allah. :)

Kedai Lalaland said...

Be strong ok?!~~

ztsuhaily abdmalib said...

mekaseh! ;) jom be strong same2~