Followers

Monday, January 02, 2012

triple awesomeness weekend!

last weekend aku ke cameron highlands. dah 22 tahun tak pergi. ohh rindu nye kat cameron highlands! hahah rindu la sgt kan. bukan dah 22 tahun tak pergi, sebetulnye memang tak pernah pergi! so bile first time nak pergi, batak la sikit jadinye aku ni. excited terlebih! ahaks! so aku mula la bayangkan cameron tuh macam dekat dgn genting. which is takde la amik masa 5-6 jam perjalanan dari umah. rupenye, cameron highlands mmg jauhh! hadoii sakit pinggang aku duk dalam kete. ahaks! tuh la jadinye bile tak study betul2 peta malaysia! haihhh!

sesampai nye kat sane, kiteorang menetap kat homestay kampung taman sedia. kampung ni mmg awesome! especially owner rumah homestay yg kiteorang tinggal tu! rumah die mmg nampak cameron sgt! dgn kebersihan rumah yg tiptop! dan yang paling penting, tandas die mmg cun habis! rase mcm nak tinggal lame2 je!

mule-mule dtg tu dah terbayang kan bestnye kalau kerja kat cameron! sejuk, mendung. so takde la peloh2. n electric pun jimat tak yah pakai aircond or kipas! tp bile pikir empat enam kali balik. hurm. tak jadilah. tak kuase aku nak duduk tinggi2 mcm tu. kalau duduk situ. alamatnye raye, raye cine sume aku stay je la kat atas tu. gayat nak turun. lepas tu sure malas giler nak bgn pepagi. sbb sejokkk gilerr! hadoii.

so selama 3 hari 2 mlm kat sane. aku bangga ngn diri sendiri sbb tak shopping! hahaha. bukan sbb tak de duet or ape. tp ntah la. tetibe sume nye aku berkire. yelah mcm nak beli tshrt. kalau pikir2 empat enam kali balik, sure la aku tak pakai baju tu. sbb baju pun da bertimbun2.n harge2 barang kat sane. sume di markup  habis! rase cam tak berbaloi je beli. so aku shopping mane wajib je. mcm kaktus, keychain, fridge magnet, ngn payung! hahah ntah pape je beli. :P

aku rase cukup la skali aku pergi cameron tu. ingt lepas ni kalau dah beranak pun ingat tak nak bawak anak2 gi sane. cukop la tgk gambar yg aku dah amik. aku dah amik siap2 tuk anak2 aku tgk. tak yah la nak naik atas sane lagi! sumpah tak mahu! sbb aku ni mabuk sikit! especially turun dari cameron. rase mcm mual2 nak berbadan due je! ahaks! ;P

so ni la antare gmbr yg aku nak simpan tuk anak2 aku nanti! 


drop by  kat cameron valley 


malas nak turun. so amik gmbr dr jauh je la. ;P

me and my cousin

me and my mom

strawberry farm

strawberry farm

cactus!

pasar brinchang



payung feberet!

my family!


drop by kat kg orang asli kat area tapah

notakakiku: the part of cameron is not the weather, not the scenary, not the cabbage, not the strawberry, but all the mat salleh yg dtg holiday kat sane! ahakss suci bersih mate aku! O___O

No comments: