Followers

Friday, May 18, 2012

baking time! ;)

dulu aku tak de la nak minat baking-baking ni. yelah sbb masak lauk pauk pun tak berape nak expert lagi. ape ntah lagi baking. dulu bagi aku baking ni susah nak mampos sebab:

1. barang2 die pelik. ntah mane ntah nak dpt.
2. die ade sukatan bergram2. ishhh leceh la.
3. kene ade banyak peralatan yang canggih2. haihhh malas btol nak beli.
4. dulu aku tka suke kek!

but now, sume tuh dah berubah. now semenjak kinah buat kek batik yag awesome. terus aku semangat nak belajar. tp semangat nak belajar tu datang bile dah tak rumet dengan kinah. dulu die rajin buat. bile die  rajin. automatically aku malas la! sbb die buat sedappp wooo! so secara tak langsung. aku kene la usaha nak buat kek tu sebab teringin sangat. sampai kene call kinah la mintak resepi! ahaks!

so percubaan buat kek batik yang pertama, sedap. cume keras sikit. then baiki. jadi percubaan kedua banyak pulak cokelatnye. tapi still sedap! ahaks! ni mesti sebab modified skit resepi kinah. tu yang lari sukatan tuh! hahaha. tapi still sedap ok! ;P

resepi baru kek batik. tambah coklat cadburi macadamia!
fuhhh thumbs up!


now, semenjak same2 kerja ngn kinah. aku duk semangat pulak nak belajar buat macam2 kek. ;) siap mintak kinah tempah kan kelas lagi! ;) harap2 dapat la join kelas tuh! ahaksss! ;P

ini belog kek yang super duper awesome! PEARL CAKE+EVENTS tempat yang sesuai tuk aku cuci mate! ;)

notakakiku: ;)

2 comments:

CHEGU ALONG said...

mintak kek sikit blh? :P

ztsuhaily abdmalib said...

haha bole2. nanti aku post! ;P