Followers

Monday, August 03, 2015

Popiah Oh Popiah

Cubaanku untuk buat popiah goreng. Dulu pernah gak try lepas tu x cube2. Ahakss. 

Hari tu mase raya ade mintak resepi dari sifu popiah aku. Mak lang. Perghhh. Mak lang punye memang terbaik dari ladang. Seriuss. Die buat kulit sendiri. Lepas tu sos die. Perghhh pedasss pedasss manisss. Sedapp! 

 So ni ade la gambar cubaan aku. Untuk popiah. Tapi untuk kulit aku gune kulit segera je la yea. Hehe

Bahan bahan untuk inti macam biase. Bole ubah ikut selera masing-masing. Aku gune sengkuang, carrot and taugeh je. Sengkuang and carrot aku tumis kejap. Agak2 da masak. Tutup api. Taugeh aku gune segar tanpe celur. 

Satukan bahan-bahan dan terus gulong. Mudah saje. 




Yang ni la popiah aku yang da siap goreng. Untuk sos, aku just blend cili kering dengan bawang putih. Lepas tu tumis dengan minyak masak sampai pecah minyak macam tu. lepas tu jangan lupe letak gula dan garam. Adjust ikut hati masing-masing. Hehe. Selamat berpopiah. 

Nak buat blog resepi bole x? :P

No comments: