Followers

Wednesday, March 09, 2016

Dah ready?

Assalammualaikum...

Lama dah tak tulis kat sini walaupun selalu jer aku log in sini. Hari ni, aku decide untuk start posting persediaan aku untuk bulan Sembilan ni. :D 

InshaAllah aku akan bernikah bulan Sembilan ni. So, nawaitu aku start nak buat post pasal persediaan aku adalah sebab sekarang ni memang aku akan selalu baca review-review blogger untuk bridal, photog, or ape2 yang berkaitan pasal kahwin. Aku rase blogger lain banyak bantu aku untuk readykan majlis aku. At least aku ada lah sedikit ilmu untuk bersedia. :D 

Hopefully post-post kat sini nanti membantu orang lain pulak. kan?So basically, aku baru lebih kurang 30-40% ready untuk majlis. Yeke? Agak2 je lah ye.. :) 

Start with persalinan. Untuk kain baju nikah dan kain baju bertandang, kainnye untuk buat baju nikah aku da beli kat Jakarta last year masa trip dengan office mate aku kat sana. Mula-mula tu ragu-ragu jugak nak beli sebab takut orang lain fikir aku ni beriye sangat nak kahwin la..kermaruk nak kahwin laa.. tapi sebab harga kat sana jauh lebih murah. so aku pun readykan je laa.. beli jela... 

1. Baju tunang
Aku beli kain lace 1 panel dalam 2m dengan kain kaler valentro warna purple 4.5m. Aku buat baju kurung moden jer. Baaru nak tunjuk gambar full dengan baju tunang, tapi aku baru perasan aku takde gambar full dengan baju tunang ni..heh (-_-)'.. So ini je la baju yang paling full aku pernah amik.. Yang lain sume selfie. :P

^_^

2. Baju Nikah
Aku beli warna putih. Putih ialah not my favorite color. Sebab takot cepat kotor. Tapi bile difikirkan sekali lagi, bile lagi nak pakai all white from head to toe kan? Honestly aku tak ade idea nak design2. Aku just beli 5meter untuk french lace and lining die. Aku just nak buat yang simple and nak kurangkan beading. Maybe sebab faktor upah beading yang mahal kot. Hehe 😅

30 Awesome Wedding Dresses for Muslims 2015 | Pouted Online Magazine – Latest Design Trends, Creative Decorating Ideas, Stylish Interior Designs & Gift Ideas:
Nak buat cenggini. ok x? 

3. Baju Sanding
Untuk Baju Sanding tak tahu lagi nak buat ape. Since aku pilih untuk sewa yang made to measure. Al-maklumlah pengantin size macam aku memang tak banyak and susah skit nak dapat baju yang ngam dengan badan. Untuk tema, mungkin warna Peach. tapi entah lah. masih mencari bridal yang sesuai dan berbaloi. So far da survey kat area Kajang and Bangi. :)

4.Baju Bertandang
Aku pilih biru navy & brown sebagai theme. sebab macam cantik je. ^_^ Beriye nak beli untuk buat belah aku kat bangi tapi end up buat baju tu belah pihak PD. :( Sebab kat sini nak buat pakej pelamin bridal sume da siap baju. Since kain da beli. buat belah PD je la. :D

gorgeous blue!:
mule-mule berkenan colour ni.

Untuk shawl and veil macam plan nak buat sendiri.. tapi tengok aje lah nanti. Jadi ke tidak. hehe Dari segi design mungkin aku plan nak buat Princess Cut @ Empire Cut full lace dress. Full lace dress tu macam baju yang putih kat atas. Beading simple-simple je kot. 

Which dress should you marry? Helps you find the perfect dress for your body type:
Ini sangat membantu okay? :)

Baju nikah and bertandang tu plan macam nak buat kat tailor house mate aku buat baju kahwin hari tu.  Kak Zureen kat area Pasar Besar Gombak tu.. Mase tempah baju tunang hari tu, kemas jugak jahitan die. :) Nak cari tukang jahit lain takut mahal sgt cas nanti. Dengarnye ade yang sampai ribu-ribu. ohhh tak sanggup mak... 

Berbalik kepada soalan, betul ke dah ready? 

Ahaks,
Zetty

1 comment:

KISAH SUKSES IBU HERAWATI said...

Assalamu alaikum wr wb,,senang sekali saya bisa menulis dan berbagi kepada teman2 melalui room ini, sebelumnya dulu saya adalah se orang TKW yg bekerja di kilang selangor malaysia, dan secara tidak sengaja sy lihat comentar pak Ramli dari singapur di internet tentang pesugihan dana hibah AKI SYEH MAULANA yg telah membuatnya sukses, saya pun coba buka situs pesugihan AKI SYEH MAULANA Di Website/situnya dan lihan no tlp aki, Saya pun langsug hubungi aki dan Semua petunjuk AKI saya ikuti dan uang RM 200 ribu yg sy minta benar benar terbukti dan semua utang saya lunas dan sisanya buat modal usaha, kata kata beliau yang selalu sy ingat setiap manusia bisa menjadi kaya, hanya saja terkadang mereka tidak tahu atau salah jalan. Banyak orang menganggap bahwa miskin dan kaya merupakan bagian dari takdir Tuhan, Takdir macam apa? Tuhan tidak akan memberikan takdir yang buruk terhadap kita semua, cobaan yang Tuhan berikan merupakan pembuktian seberapa kuat Anda bertahan di dalamnya, Tuhan tidak akan merubah nasib Anda jika Anda tidak berusaha untuk merubahnya. saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui Ritual Penarikan Dana Hibah AKI ZYEH MAULANA saya Bisa sukses, Jadi kawan2 yg dalam kesusahan jg pernah putus asah, kalau sudah waktunya tuhan pasti kasi jalan asal anda mau berusaha, AKI ZYEH MAULANA Banyak Dikenal Oleh Kalangan Pengusaha Dan Artis Ternama Karna Beliau adalah guru spiritual terkenal di indonesia, jika anda ingin seperti saya silahkan Lihat No Tlp Aki Di website/internet ~>KLIK DISINI<~ Wassalam